Özel bir firmada, şirkette çalışıyor kadro gibi bir güvenceniz de yoksa artık daha dikkatli olmanın vakti geldi. Peki iş yerinde çalışan personelin asla yapmaması gereken, göze batan davranışları neler biliyor musunuz? Eğer yaptığınız hatanın farkında değilseniz Kadının Kitabı.com’un hazırlamış olduğu İş yerinde yapılan yanlış davranışlar adlı yazımızı okumaya devam edin.
1. Yüksek sesle konuşmak
Siz siz olun sesinizi yükselterek konuşmayın. Kibar ve nazik konuşmak sizi daha sempatik ve olumlu yapar. Yüksek sesle konuşmak insanda negatif duyguları çağrıştıracağı için bu huyunuzdan vazgeçin…
Siz siz olun sesinizi yükselterek konuşmayın. Kibar ve nazik konuşmak sizi daha sempatik ve olumlu yapar. Yüksek sesle konuşmak insanda negatif duyguları çağrıştıracağı için bu huyunuzdan vazgeçin…
2. Lakayıt davranışlarda bulunmak
Çok laubali ve yılışık haller kimse tarafından sevilmez. İş yerinde ciddi olmayı tercih edin.
Çok laubali ve yılışık haller kimse tarafından sevilmez. İş yerinde ciddi olmayı tercih edin.
3. Sürekli ve kötü şakalar yapmak
Belki insanlar o an yaptığınız şakalara ya da esprilere gülüyor ya da öyle görünüyor olabilir. Ancak sürekli yapılan hiç bir şey güzel değildir. Belki sizi kırmamak için “yeter yapma böyle gereksiz ve sulu şakalar” diyemeyebilirler. Bu yüzden sınırınızı bilin.
Belki insanlar o an yaptığınız şakalara ya da esprilere gülüyor ya da öyle görünüyor olabilir. Ancak sürekli yapılan hiç bir şey güzel değildir. Belki sizi kırmamak için “yeter yapma böyle gereksiz ve sulu şakalar” diyemeyebilirler. Bu yüzden sınırınızı bilin.

4. İş arkadaşlarınız hakkında dedikodu yapmak
Şimdi iyi olduğunuz samimi bir iş arkadaşınızla, sevmediğiniz iş arkadaşınızın, şefinizin, müdürünüzün hatta ve hatta patronunuzun dedikodusunu yapabilirsiniz. Ne kadar normal gibi görünsede gün olur devran döner iyi olduğunuz arkadaşınızla kötü olabilir diğerleriyle iyi olabilirsiniz. En kötüsü ise patron hakkında konuştuklarınızı sizin düşüncelerinizi gammazlayabilirler.
Şimdi iyi olduğunuz samimi bir iş arkadaşınızla, sevmediğiniz iş arkadaşınızın, şefinizin, müdürünüzün hatta ve hatta patronunuzun dedikodusunu yapabilirsiniz. Ne kadar normal gibi görünsede gün olur devran döner iyi olduğunuz arkadaşınızla kötü olabilir diğerleriyle iyi olabilirsiniz. En kötüsü ise patron hakkında konuştuklarınızı sizin düşüncelerinizi gammazlayabilirler.
5. Dini ve politika gibi özel görüşe sahip olunan konular hakkında tartışmaya girmek
Siz siz olun sadece işiniz hakkında konuşun. Bu şekilde ne iş arkadaşlarınızla ne de sizin üstlerinizle kötü olursunuz. Dini konular ve politika tartışmak için mükemmel bir kategori. Siz kimsenin dini görüşüne de siyasi görüşüne de karışmayın. Bunlar sadece kişisel seçimlerdir. Boşuna olumsuz bir ortam oluşturmayın.
Siz siz olun sadece işiniz hakkında konuşun. Bu şekilde ne iş arkadaşlarınızla ne de sizin üstlerinizle kötü olursunuz. Dini konular ve politika tartışmak için mükemmel bir kategori. Siz kimsenin dini görüşüne de siyasi görüşüne de karışmayın. Bunlar sadece kişisel seçimlerdir. Boşuna olumsuz bir ortam oluşturmayın.
6. Sakız çiğnemek
Bir kadının ya da bir erkeğin ağzında sakız görmek hiç yakışı kalır bir durum değildir. Sakız iş yerinde çiğnenebilecek bir şey değildir. Bu yüzden sizi kimse uyarmadan hemen o sakızdan kurtulun.
Bir kadının ya da bir erkeğin ağzında sakız görmek hiç yakışı kalır bir durum değildir. Sakız iş yerinde çiğnenebilecek bir şey değildir. Bu yüzden sizi kimse uyarmadan hemen o sakızdan kurtulun.
7. Sürekli telefonla ilgilenmek
Elinizden düşmeyen akıllı bir telefon varsa -ki bu çok dikat çeker- onunda ilgilenme vaktinizi biraz kısıtlayın. Yoksa hakkınızda ” biz buna boşuna para ödüyoruz” gibi düşünceler oluşmaya başlar.
Elinizden düşmeyen akıllı bir telefon varsa -ki bu çok dikat çeker- onunda ilgilenme vaktinizi biraz kısıtlayın. Yoksa hakkınızda ” biz buna boşuna para ödüyoruz” gibi düşünceler oluşmaya başlar.
8. Sosyal ağlarda fazla zaman geçirmek
İş verenlerin en çok nefret ettiği şeylerden biri de çalışan personelin sürekli facebook’ ta zaman geçirmesi ve kendini ona vermesidir. Bu yüzden mesai saatleri içinde facebook kullanmaktan vazgeçin. Yoksa iş vereniniz sizden vazgeçmek isteyebilir. Bizden söylemesi.
İş verenlerin en çok nefret ettiği şeylerden biri de çalışan personelin sürekli facebook’ ta zaman geçirmesi ve kendini ona vermesidir. Bu yüzden mesai saatleri içinde facebook kullanmaktan vazgeçin. Yoksa iş vereniniz sizden vazgeçmek isteyebilir. Bizden söylemesi.










0 yorum: